Symposium by Prof. Dr. Sylviane Granger: learner corpora and foreign language learning and teaching

donderdag 24 maart 2016 van 14.00 u. tot 18.00 u.
aula C611, Kulak
videoconferentie te leuven (erasmushuis, lokaal 01.52 – JOs creten zaal) en
Antwerpen (Campus Sint-Andries, lokaal 0.32 – lounge)

Inschrijven

 

While corpora have been around since the 1960s, learner corpora, i.e. electronic collections of second or foreign language learner data, are a more recent development. In the first part of this seminar, this new type of resource will be defined and set against the other types of data commonly used in second language research. Each of the different stages in learner corpus research will then be described: learner corpus design and collection, annotation (with a particular focus on error annotation) and automated analysis. The final part of the seminar will be devoted to the role that learner corpora have begun to play in a range of applications, particularly in materials design (textbooks, grammars, dictionaries, computer-assisted language learning) and language assessment.

————————————————————————

 

Sylviane Granger is een autoriteit op het vlak van de toegepaste taalkunde. Als directeur van het Center for English Corpus Linguistics wist ze een bijzonder sterk team uit te bouwen met een indrukwekkende output. Haar onderzoek vertrekt systematisch van de krachtige empirische basis die corpora aanreiken om theoretische problemen aan te pakken uit vrijwel alle domeinen van de toegepaste taalkunde, gaande van taalverwerving en taaldidactiek, over NLP en contrastieve taalkunde tot translation studies.

Scroll to top